Kontakt
Ved inngåelse av online handel på www.mobel24.no er selger:
Møbel24.no
c/o Inter-Distrans A/S
Nedre Strandgate 80
3012 Drammen, Norge
Org. Nr: 998 913 187
Telefon. 31 01 58 88
E-post: info@mobel24.no
Kjøpsinformasjon Nedenfor vil du finne informasjon som er nyttig for deg som forbruker å vite, så du kan handle trygt og sikkert hos oss. Her finner du praktisk informasjon som eksempel kjøpsvilkår, leveringsmåte, angrerett, samt reklamasjon etter kjøpet. Kunden er den personen som foretar bestillingen.
Kjøpsvilkår
1. Ordrebekreftelse
2. Priser
3. Betaling
4. Levering
5. Endring eller annullering av ordrer
6. Risikoen for varen
7. Angrerett
8. Reklamasjon
9. Salg til mindreårige
10. Force Majeure
11. Personopplysninger
12. Cookies
13. Loggstatistikk
14. Lovgrunnlag
15. Angrefristskjema
Slik handler du
- Hos Møbel24.no, kan du kun bestille varer via vår nettside.
- Alle priser på nettsiden er anført i norske kroner inkl. mva.
- I forbindelse med bestilling av varen(e), vil du bli avkrevet betaling, som trekkes fra din konto når varen(e) er sendt fra lageret. Betalingen foregår med et betalingskort godkjent av Teller (se i kjøpsvilkårene, under Betaling for mer info.).
- Prisene på nettsiden er gjeldende dagspriser (se i kjøpsvilkårene, under Priser for mer info.).
- Når du handler på Møbel24.no, inngås avtalen på norsk.
- Velg den/de varen(e) du ønsker å handle på nettsiden, klikk så på "Legg i handlekurv”.
- Du kan alltid se antall produkter og totalbeløp i din handlekurv øverst til høyre på skjermen. (For å se antall og beløp i handlekurven på mobil/tablet trykk da på handlevognen i øverste høyre hjørne.)
- Gå deretter til handlekurven ved å trykke ”Gå til handlekurv”.
- Sjekk at det er de ønskede produktene som ligger i kurven og trykk dernest på "Til kassen"
- Tast inn dine personlige opplysninger (se i kjøpsvilkårene, under Personopplysninger for mer info.).
- Meld deg evt. på vårt nyhetsbrev.
- Ta stilling til om faktureringsadressen er den samme som leveringsadressen
- Se igjennom siden med betaling og levering.
- På siden med bestillingsinformasjon, har du mulighet for å kontrollere om all din inntastede informasjon er korrekt. Bekreft deretter at du har lest og akseptert våre kjøpsvilkår.
- Trykk dernest på Godkjen og betal.
- Inntast betalingsopplysningene og trykk gjennomfør betaling.
- Det fakturerte beløpet trekkes først fra kjøperens konto når bestillingen sendes fra lageret hos Møbel24.no. (se i kjøpsvilkårene, under Betaling for mer info.).
- Umiddelbart etter at bestilling er gjennomført på nettsiden, vil kjøperen motta en automatisk ordrebekreftelse pr. e-post, som inneholder en beskrivelse av ordrens innhold.
- Får du ingen ordrebekreftelse, sjekk først junk mail-filteret. Hvis ordrebekreftelsen heller ikke er der, kontakt vår kundeservice.
- Kontroller at ordrebekreftelsen stemmer overens med din bestilling.
- Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, skal dette meldes kundeservice på tlf. 31 01 58 88 eller e-post: info@mobel24.no.
- Vi sender varer en gang i uken fra vårt sentrallager, på fredager, med levering til kundene uken etter.
Kjøpsvilkår
1. Ordrebekreftelse
- Avtalen er bindende for begge parter, på det tidspunktet hvor bestillingen er bekreftet fra Møbel24.no sin side med en ordrebekreftelse. Denne ordrebekreftelsen blir sendt ut automatisk, uten å bli manuelt kontrollert. Ved eventuelle feil ved f.eks. pris, leveringstid etc. forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid.
- Vi reserverer oss mot utsolgte lagervarer.
2. Priser
- Alle priser opplyst av Møbel24.no er dagspriser, og er anført i norske kroner inkl. mva.
- Prisene på nettbutikken kan endres av omstendigheter Møbel24.no ikke råder over, f.eks. endringer i leverandørpriser, valutaendringer eller endring av mva. Dersom disse omstendighetene skulle oppstå, forbeholder vi oss retten til å justere våre priser med tilsvarende beløp.
- Vi tar forbehold mot eventuelle trykk- og skrivefeil.
- Spesialbestilling - Varen er laget spesielt for deg når du har bestilt den.
Derfor betales et depositum på 50% av varens verdi i forbindelse med varens bestilling.
Som regel kan ordren ikke kanselleres. Hvis dette likevel skjer, vil depositumet ikke bli refundert.
Vi refunderer ikke depositumet fordi dine bestilte møbler er skreddersydd etter dine ønsker og de resterende vil gå til dekning av administrasjons og videresalgskostnader i tilfelle annullering eller angrerett av kjøp.
3. Betaling
- Det oppkreves ingen kredittkortgebyr når du handler i nettbuttikken.
- I forbindelse med en bestilling på www.mobel24.no, vil kunden bli avkrevet betaling.
- Følgende betalingskort kan brukes som betalingskort:
- VISA, Master Card, JCB
- Du kan tilmed betale med Paypal.
- Du kan betale med Vipps
- Vi samarbeider med Onpay, som behandler din kortinformasjon på sikker måte, etter den internasjonale sikkerhetsstandarden PCI DSS. Det avkreves ikke kortgebyr når du handler på www.mobel24.no.
- Det fakturerte beløpet trekkes først fra kundens konto når de bestilte varen(e) er sendt fra lageret hos Møbel24.no.
- Tilbakebetaling skjer på det kredittkortet som varen(e) betales med, eller evt. overførsel til kundens bankkonto.
- Du kan også betale kjøpet med Klarna faktura eller med delbetaling. Fakturaen blir sendt ut via e-post i forbindelse med kjøpet. Fakturaen har en løpetid på 14 dager, mens en betaling skjer i ditt eget tempo,
eller med en fast periode.
Det foretas en kredittsjekk på kjøpstidspunktet, noe som i noen tilfeller betyr at det tas en kredittrapport. Mer informasjon og fulle vilkår for Klarna-faktura finner du her.
Les mer om Klarna delbetaling her. Kontakt Klarnas kundeservice for informasjon om betalingen din.
4. Levering
- Kundeservice er alltid behjelpelig med å opplyse hvordan din ordre vil bli sendt.
- Vi leverer kun til Norge. Ved forsendelser til andre lande, skal kundeservice kontaktes før bestilling.
- Gjeldende priser gjelder kun til brofaste øyer. Ønsker du levering til ikke brofaste øyer, herunder Svalbard kontakt vennligst kundeservice.
- Leveringstiden er oppgitt under produktinformasjon.
- Leveringstid er veiledende, da der kan oppstå forsinkelser under transport.
- Speditøren tar kontakt med deg enten på telefon, eller på sms/e-post med en foreslått leveringsdag. Passer denne dagen deg ikke, er det viktig at du kontakter speditøren samme dag, for å avtale levering en annen dag, som passer deg bedre.
- Når varene blir sendt fra vårt lager blir det sendt en e-post med et link med sporingsinformasjon til kunden.
- Det kan avtales at varen(e) skal settes igjen (uten mottakerkvittering) i garasjen, hagen, carporten eller lign. Dette kan noteres i kommentarfeltet på siden "Bestillingsinformasjon"
- Leveringer som kunden ønsker skal bli satt igjen uten mottakerkvittering, er for kundens egen risiko, ved eventuelle mangler og beskadigelser.
- Kunden skal kontrollere forsendelsen når den blir levert. Ved evt skade skal kunden melde dette umiddelbart til sjåføren og få skaden dokumentert på fraktbrevet. Vær nøye med å få en skriftlig bekreftelse på skaden og evt. et skadenummer. Skulle det vise seg at varen(e) er skadet til tross for at emballasjen er hel må skaden meldes innen 5 arbeidsdager til Møbel24.no, ellers vil skaden ikke bli godkjent av fraktfirmaet.
- Utkjørselen av varen(e) skjer til hoveddøren på gateplan (d.v.s. første dør), såfremt forholdene tillater dette, ellers er det til fortauskant.
- I forbindelse med høytider kan det forekomme utvidede leveringstider.
5. Endring eller annullering av ordrer
- Hvis du ønsker å endre eller annullere en ordre, som ennå ikke er sendt fra lageret, skal du kontakte kundeservice på tlf. 31 01 58 88 eller via e-post: info@mobel24.no
6. Risikoen for varen
- Kunden bærer selv ansvaret for å oppdage skader som har skjedd i forbindelse med transporten.
Derfor er det viktig at kunden umiddelbart inspiserer forsendelsen ved mottak. - Risikoen for varen(e) overgår til kunden, når forsendelsen er mottatt av kunden, i henhold til avtalen.
Hvis leveringstiden er kommet og kunden unnlater å overta en vare som er stilt til kundens rådighet etter avtalen, har kunden likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen(e) selv.
7. Angrerett
- Du har rett til å gå fra denne avtalen innen 14 dager uten å oppgi noen grunn for dette. Angrefristen utløper 14 dager etter den dagen du eller en annen tredjemann enn transportøren, som du har utpekt, får varene i fysisk besittelse.
- For å kunne bruke angreretten må du underrette oss:
Møbel24.no, c/o Inter-Distrans AS
Nedre Strandgate 80 - 3012 Drammen, Norge
Tlf: 31 01 58 88
E-post: info@mobel24.no - Du må underrette oss på en utvetydig måte om din beslutning om å gå fra avtalen (f.eks. i et brev sendt med post eller e-post)
- Du kan benytte angrerettskjemet i punkt 16, men det er ikke obligatorisk.
- For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender meldingen om at du vil bruke angreretten før angrefristen utløper.
- Virkningene av at angreretten brukes
- Dersom du går fra denne avtalen, skal vi tilbakebetale alle betalinger vi har mottatt fra deg, (med unntak av tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen type levering enn den billigste typen standardlevering vi tilbyr), uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dagen vi mottar melding om din beslutning om å gå fra denne avtalen.
- Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet med oss.
- I alle tilfeller vil du ikke bli pålagt noe gebyr som følge av tilbakebetalingen.
- Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått varene tilbake, eller til du har lagt fram dokumentasjon på at varene er sendt tilbake, eller til det av disse tidspunktene som inntreffer først.
- Vi vil hente varene.
- Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene.
- Er varen sendt fra lageret vårt, kommer det alltid returfrakt kostnad, hvis du angrer kjøpet ditt. Også hvis du enda ikke har mottatt varen enda, men den fortsatt er på vei til deg.
- Du betaler samme returfrakt som det kostet å motta varen. Det er også mulig å returnere varen til vår returterminal i Kløfta, etter avtale med vår kundeservice.
- Du er ansvarlig bare for en eventuell reduksjon i varenes verdi som skyldes en annen håndtering av varene enn den som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon.
Vi anbefaler derfor at man unngår å montere møblene sånn at spikerslag, merker etter skruer eller beslag ikke oppstår. - Ved kjøp av møbler utgjør originalemballasjen en stor del av varens verdi. Varer bør derfor alltid returneres i ubeskadiget originalemballasje.
- Kunden er ansvarlig for produktet under transport tilbake til oss.
- Varen(e) skal pakkes forsvarlig inn ved forsendelse. Varen(e) bør alltid returneres i den opprinnelige produktpakningen og transportemballasjen som den ble levert i.
- Varen(e) skal være komplett. Det innebærer at alt tilbehør, så som bruksanvisning, skruer osv. skal være med i returen. Dersom returen ikke er komplett, vil Møbel24.no debitere innkjøpspris på de delene som måtte mangle. Dersom manglene er vesentlige, vil kunden bli kontaktet av kundeservice angående manglene.
8. Reklamasjon
- Reklamasjonsfristen er normalt 2 år etter at kunden overtok varen(e). Dersom varen(e) er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år.
- Reklamasjonsretten omfatter alle opprinnelige feil, dvs feil som fantes ved leveransetidspunktet, samt lignende som kan henledes til fabrikasjonsfeil. I tilfelle av feil/mangel, skal dette (reklamasjonen) meddeles kundeservice, innen rimelig tid etter at kunden oppdaget eller burde ha oppdaget den.
- Ved reklamasjoner vil Møbel24.no alltid forsøke å rette feil/mangler, eller omlevering etter Forbrukerkjøpsloven § 29 - §32. Ved en eventuell tvist kan kjøperen henvende seg til Forbrukerrådet eller det lokale forbrukerkontoret for å få hjelp.
9. Salg til mindreårige
- Møbel24.no kan ikke inngå avtale med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år.
10. Force Majeure
- Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for Møbel24.no å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure, opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer.
- Som Force Majeure regnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.
11. Personopplysninger
- For at du kan inngå en online avtale med www.mobel24.no må du la deg registrere med følgende opplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-post adresse
• Vi registrerer og videregir de personopplysningene som er nødvendige for å kunne levere varen til deg
• Personopplysningene registreres hos Møbel24.no og ifølge bokføringsloven skal disse opplysningene oppbevares i 5 år
• Opplysninger med ditt navn og din e-postadresse sendes til Trustpilot A/S som er et anmeldelses site, hvor du kan gi feedback omkring kjøpet ditt og levering av produkter fra oss
• Som registrert som Møbel24.no har du alltid rett til å gjøre innsigelse imot registreringen
• Den dataansvarlige på www.møbel24.no er Møbel24.no.
• Personopplysninger oppbevares og transmitteres ikke kryptert
• Vi samarbeider med en rekke andre bedrifter, som oppbevarer og behandler data. Bedriftene behandler utelukkende opplysninger på våre vegne og kan ikke bruke dem til egne formål
• Vi samarbeider kun med databehandlere i EU eller i land som kan gi opplysninger en tilstrekkelig beskyttelse
• Du har rett til å få opplyst, hvilke opplysninger vi behandler om deg. Hvis du mener at opplysningene er unøyaktige, har du rett til å få disse endret. I noen tilfelle har vi plikt til å slette dine persondata, hvis du ber om det. Det kan f.eks være hvis dataene dine ikke lenger er nødvendige i forhold til det formålet, som vi skulle bruke dem til. Du kan kontakte oss, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til oss på info@mobel24.no
12. Cookies
- En cookie er en betegnelse for det forhold, når en brukers adferd på internett registreres hos brukeren selv (på brukerens harddisk). Dette medfører at brukeren kan gjenkjennes, som for eksempel på en nettside, neste gang man besøker siden.
- Det lagres ikke personfølsomme opplysninger i en cookie, men snarere opplysninger om brukerens adferd på en nettside, som for eksempel brukernavn ved login på en nettside. En cookie lagres på brukerens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er en tekstfil, som sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sette din browser til å informere deg, når du mottar en cookie, eller du kan slå cookies helt fra. Det eneste disse cookies brukes til er å gjenkjenne din computer.
- Rent teknisk kan cookies deles opp i to typer. Den ene type kalles ”session cookies” – som holder orden på, hva du har lagt i handlekurven, mens du navigerer rundt på nettsiden.
- ”Session cookies” lagres ikke på din computer, men forsvinner, når du lukker browseren.
- Den andre typen cookie kaldes ”permanent cookie”, og den lagres som en tekstfil på din computer i ca. en måned. En ”permanent cookie” hjelper vår server til å kjenne igjen din computer neste gang, du logger inn på vår nettside.
- På www.mobel24.no brukes cookies for å optimere nettsiden og dens funksjonalitet, og dermed gjøre besøket så enkelt som mulig for deg.
- Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer: I Internett Explorer slettes cookies under menyen ”Funksjoner” -> ”Internett innstillinger” -> ”Generelt” -> ”Browserdata/Slet cookies”.
13. Loggstatistikk
- Loggstatistikk brukes på www.mobel24.no. Det betyr at det er et statistikksystem som samler inn informasjon som kan gi et statistisk bilde av hvor mange besøkende det er/har vært på nettsiden, hvor de kommer fra, og hvor på nettsiden de forlater siden.
- På www.mobel24.no brukes det et loggstatistikk verktøy med det formålet å optimere nettsiden og funksjonaliteten på nettsiden.
14. Lovgrunnlag
- Ved å handle på www.mobel24.no inngås kjøpsavtalen etter Norsk Lov.
15. Angreskjema